$haf- fee- r@!n


Kedatangan kamu..
Ketika aku baru di uji
Seumpama aku terjatuh
Dengan bayangan aku sendiri

Bila aku cuba bangun 
Dalam langkah menyusuri kehidupanku yang kelam
Dan hampir-hampirku tak dapat melangkah lagi
Dirimu hadir..

Bagaikan dahi yang mula bersujud kepada Robbi
Bagai insan yang menggapai-gapai seruan Ilahi
Kau iringi doa bersama secerbis harapan,,
Iringan doa mu umpama meneranggi jalanku

Kau bagai imam kepada jemaah
Yang ingin mengajak
dan cuba mengajar
Langkah mu jua menunjukkan arah

Akidah itu akar yang perlu kuat
Walaupun berubah cuaca
Tumbuhan itu perlu teguh
walaupun kelihatan seperti rapuh

Yang penting adalah
Niat dan iltizam
Usaha dan istiqomah
Agar ku tak sesat lagi seperti dulu

Bersama bayanganmu kasih
Seakan-akan ku terjaga dari mimpi-mimpi
Dari kehidupan yang melenakanku
Membuat ku terlupa akan segala-galanya

Hari ini hari ini
Aku cuba berdiri dan melangkah lagi
Bila esok sinar mentari pagi kan bersinar lagi
Aku kan menuju cita-cita yang pasti
Bersamamu di syurga Ilahi..

Buatmu Hubby

No comments:

Post a Comment